Selectează o Pagină

Copiii petrec foarte mult timp la școală. În consecință, pare logic să credem că planificarea și proiectarea unei școli ar trebui să se concentreze asupra îmbunătățirii plăcerii și dezvoltării educaționale a copiilor. Cu toate acestea, există doar câteva exemple de școli create cu adevărat pentru copii.

Multe studii care au analizat cum se simt copiii în sălile lor de clasă, cum se înțeleg cu colegii și cum ar trebui să fie amenajate sălile de clasă pentru a susține cel mai bine profesorii și pentru a îmbunătăți atenția elevilor, remarcă faptul că spațiul de învățare este o parte integrantă procesul de învățare.

Această selecție de școli arată cum arhitectura și designul interior al clădirii pot avea un efect pozitiv asupra timpului copiilor petrecut la școală.

1. Nanyang Primary School, Singapore

Proiectul de extindere la Școala Primară Nanyang din Singapore, dezvoltat de Studio505 și LT&T Architects, a vizat reînnoirea și remodelarea fostei clădiri prin crearea unei școli noi, mai mari, cu spații mai deschise și comune. Proiectul include mai multe spații de joacă verzi, inculzând dealul natural pe care este construită școala.

Acest design pare ca și cum mintea unui copil l-ar fi creat. Liniile orizontale colorate, împreună cu coloanele galbene, ce susțin poduri care leagă o clădire de alta, oferă o senzație dinamică și senzația de curgere a clădirii.

2. Lairdsland Primary School, Glasgow

Această școală primară care a obținut excelența BREEAM, este un exemplu clar al modului în care un spațiu abandonat poate fi reproiectat pentru a da viață unui centru unic. Situat la 7 mile nord de Glasgow, acest vechi lot abandonat a devenit o școală ecologică pentru sute de copii. Programul Scoția pentru viitor a selectat firma de arhitectură Walters & Cohen pentru a proiecta această școală ca parte a unui proiect menit să reinventeze cele mai sărace școli din țară.

Clădirea este situată lângă un canal și înconjurată de natură. De inspirație minimalistă, designul său contemporan este compus din linii simple. În interior, este guvernat de culoare, finisaje din lemn natural și spații deschise. Un adevărat paradis în care să te bucuri de învățare.

3. New Sandy Hook Elementary School, Newton, Connecticut

În 2012, compania Svigals + Partners Architects au creat o școală care să cuprindă cele mai avansate măsuri de inovație și securitate, menținând în același timp confortul elevilor. Formele curbate și distractive, materialele naturale, câmpurile verzi și mobilierul colorat și creativ creează atât un spațiu inspirat, cât și funcțional, pentru ca ocupanții principali, copiii, să învețe și să se simtă în siguranță.

4. Vittra School Telefonplan, Stockholm, Suedia

Firma de design Rosan Bosch a creat o școală în care distribuția spațiului fizic și mobilierul personalizat au fost construite pe baza nevoilor copiilor. Interiorul școlii folosește în mod deliberat designul ca instrument pentru a spori valorile educaționale ale școlii prin activități de zi cu zi.

Acest spațiu deschis, fără birouri și scaune, însă cu un aisberg uriaș, cinematograf, laboratoare, platforme mobile și zone de odihnă, găzduiește multe tipuri de învățare. Mersul la școală poate fi atât de interesant!

5. Liceo Europa, Saragossa, Spania

Încă o dată, Rosan Bosch Studio a creat un mediu unic de învățare. Spațiul multidimensional își propune să susțină tehnologiile aplicate și diferite tipuri de situații de învățare. În acest scop, școala recreează un peisaj imaginar și creativ în care copiii beneficiază de situații de învățare informale.

Sute de activități pot fi dezvoltate cu ajutorul munților colorați sau peșterilor magice. În această atmosferă, elevii se bucură să învețe și devin stimulați prin descoperiri, activități creative și experimente.

6. ørestad High School, Copenhaga

Liceul super-modern Ørestad din Copenhaga este conceput pentru a fi un spațiu deschis în care elevii sunt încurajați să comunice. Proiectată de 3xN, școala cuprinde patru zone de studiu care ocupă fiecare un plan de etaj. Această dispunere favorizează flexibilitatea organizațională și permite diferitelor spații de predare și învățare să se suprapună și să interacționeze fără frontiere distincte.

Principala intenție a proiectării acestei școli este de a împuternici elevii să își asume treptat responsabilitatea pentru propria învățare, care este întărită prin faptul că pot lucra în echipă la fel de bine ca și individual.

7. AltSchool. San Francisco, California

AltSchool este o școală inovativă creată de Silicon Valley, o abatere completă de la educația tradițională, evitând modelul de testare tradițional pentru unul care îmbunătățește abilitățile tehnologice și îi face pe copii să gândească flexibil, astfel încât să se poată adapta pe măsură ce lumea se schimbă.

Copiii transformă obiectele cotidiene în circuite și învață modelarea 3D pentru a construi case de joacă, totul în căutarea sentimentului de confort cu viitorul care îi întâmpină.

8. Steve Jobs School. Amsterdam, Olanda

Aşa cum sugerează şi numele, Școala “Steve Jobs” (înființată cu sprijinul celebrului co-fondator Apple) este contra-imaginea unei şcoli tradiţionale. În loc de a înregimenta elevii în acelaşi sistem de învăţare, în Şcoala “Steve Jobs” din Amsterdam, fiecare elev are posibilitatea să-şi aleagă ritmul şi calea sa de învăţare. Coordonatorul şi fondatorul acestei şcoli, Maurice de Hond, precizează cum fiecare elev începe cu un plan de dezvoltare individual (PDI), care este evaluat şi reajustat periodic, la şase săptămâni, de către elevul însuşi, părinţi şi îndrumător (nu se foloseşte termenul “profesor”).

Pe baza rezultatelor din PDI, elevul (din clasa a IV-a, până într-a XII-a) va propune noi ţinte de învăţare personală. Va primi şi câte un iPad conţinând diferite aplicaţii care să-i ghideze învăţarea individualizată. Scopul mărturisit este acela de a-i determina pe elevi să-şi formeze şi să-şi cultive propria concepţie despre educaţie, pentru că fiecare copil este o “excepţie”, deoarece lucrează în ritmul său.

9. Brightworks School. San Francisco, California

Lansat de vizionarul Gever Tulley în 2011, Brightworks ia unele dintre cele mai periculoase lucruri pe care părinții le spun copiilor lor să nu le facă și face din ele un întreg curriculum. Copiii din clasele K până la 12 ani se murdăresc, se joacă cu focul, desfac aparatele electrocasnice și completează proiecte de artă, toate în aceeași zi.

10. Blue School. New York

Creativitatea este “rege” la Blue School, care a fost fondată ca grup de joacă în 2006 de Blue Man Group. Simțind un decalaj în modul în care funcționau școlile, grupul s-a străduit să aducă curiozitatea și fantezia în educație.

Ca parte a curriculum-ului, copiii din clasele 2 – 8 vin cu modalități de a îmbunătăți reciclarea, de a crea modele 3D ale orașului New York și de a repara aparatele electrocasnice.